.

.
Mer kärlek<3

onsdag 2 februari 2011

Ledsamt.

Ååå hade tänkt blogga fr datorn för en gångs skull,blir mkt bättre och mindre stavfeldå det är bättre översikt.Nä då har H lagt den på ngt hemligt ställe som jag inte hittar den på.

Ledsen ikväll.
Det började med att Calle stod och väntade på mig när jag kom i bilen.Jätte glad och vinkade febrilt.Åååhhh mitt hjärta...du måste leva och ofta stå där och vinka när jag kommer!!!!!!Det högg i hjärtat.Sen fastnade den känslan resten av kvällen.Ångest och oro.
Calle jag måste ha dig.Du måste och ska klara dig.Det finns inget annat.
Många säger att jag och Henrik är så starka.Jag blir varm av det.Skulle ngt hända Calle skulle ni få se att den styrka som finns nu inte existerar...Skulle lägga av.Ser ni,jag är på det mörka och förbjudna stället med mina tankar....

Imorgon ska hela familjen upp tidigt.Lämnar 7.
Åker kommunalt hem så är det ngn som åker mot Haninge runt 15-15.30 åker jag gärna med.Lå g dag för killarna.

Imorgon dax för den starka cyton.Tacksam att han mått så bra de 3 första.Ultraljud på njuren för att se om den krympt.Henrik tycker det är jobbigt att åka dit för att då blir det så påtagligt att han är sjuk.Det man ser på den avd räcker gör att grina sönder sig.

Igår 3 min innan jag skulle köra min 1a step på en månad,kom det fram 4 olika stammisar och ville beklaga och kramas.Åå visste inte att de visste han har tumör...Jättejobbigt..Jag hamnade i ett ledsamt tillstånd och dom jag ofta säger:tillstånd smittar.Och där skulle jag precis sätta på play och ge dom en toppen upplevelse.Tjoho.Men gjorde så bra jag bara kunde.Kändes inget bra.

Kollar på bb program,nä inte avis på att föda barn.Zekes är den enda förlossning som var toppen.

Igår fick jag en otroligt vacker gåva fr Tessan på jobbet.
Det glömmer jag aldrig.

Magdalena sa en gång att när en sån här hemsk grej händer,så dom man trodde skulle finnas dör,försvann medan dom man verkligen inte trodde alls,slöt upp och stannade.
Nu stämmer det inte helt men det stämmer på dessa jag aldrig kunde anat.

Karin tack för kakan du skickade!!!!
Dimitra tack för böckerna!!!
Gulligt av er.
Kram
Maria

13 kommentarer:

Carina Berg sa...

Maria .....jag slutar vid 15.00 så vill du åka med mig hem så säg till....du har mitt nr. Min bil går från jobbet i Gamla stan vid 15.00 cirka....hör av dig...och du, vet att det är svårt men försök tänka positivt, Calle är en liten kille och när dom är så små så har dom väldig stark livsglädje, vill upptäcka hela världen med en gång och det är just det Calle kommer att få göra...tänk ingenting annat nu. Kram på dig och hela familjen men min största kram går dock till: -just idag är jag stark-killen Calle !!!!

Nina sa...

Styrke kramar från mig till dig!

Linda sa...

Du ger mig återigen blanka ögon....
Bort från det förbjudna stället....upp och ner hit och dit hela tiden...så är det och så kommer det va ett bra tag...önskar jag knyckla ihop alla dina tunga tankar som ett gammalt papper och bara elda upp...imorgon är jag tidig till jobbet då blir det frukost och prat....styrkekramar

Anonym sa...

Ååh! Det är så fint att du skriver om de mörka tankarna också. Förstår att det är hemskt när de dyker upp, men det är ju helt normalt. Jag skriver själv mycket, både om det roliga och det hemska, och det hjälper verkligen mig. Skriv ut det onda och det försvinner ur huvudet en stund i varje fall. Lycka till med den starka cyton. Måste vara otroligt svårt att vara där på sjukhuset och se... och väldigt jobbigt att lyckas med att peppa andra på jobbet när man själv behöver peppen. Kan bara tänka mig hur det skulle vara att föreläsa (som jag gör i mitt jobb ibland) och stå framför folk och fokusera på något helt annat än det som hela tiden tränger på i tankarna.
Kramar från mig igen,
Jenny i Finland

Åsa sa...

Håller tummarna att Calle får må lika bra denna "omgång" och att ni hittar styrkan att kunna se framåt! Har ju tyvärr aldrig träffat din lilla hjälte men på korten lyser verkligen hans ögon av bus o liv, så han kommer garanterat kämpa!!! Kram Åsa

Anonym sa...

Bort från de mörka tankarna - kom ut här i ljuset istället!
Calle finns och han kommer alltid att finnas: Han kommer stå där och vinka på dig många gånger till. Driva dig till vansinne med sitt treårstrots, Fråga tusen och åter tusen frågor om "varför det". Lära sig allt om livet och lite därtill. Och kommer bli en stark kille med sin livserfarenhet.
Håller tummana för att han inte ska bli dålig efter cyton i morgon, den gör sitt jobb och den där skit-tumören ska försvinna för ALLTID!!

Massor av kramar till er!!
Och du, vet du vad? Den där styrkan som finns där hos dig kommer alltid att finnas, oavsett vad som händer - som Emil i Lönneberga säger: Man blir stark när man väl måste.
/Titti

Unknown sa...

Maria, det är ju inte så konstigt att tankarna far åt olika håll. Vem skulle inte känna som du beskriver i din situation. Det viktiga är väl att inte tillåta sig att fastna där i tanken utan, likt ett mantra, tänka positiva tankar. Jag vet inte inte heller om det känns bättre för dig av andras positiva uppmuntran, men hoppas verkligen att det får dig att känna nån form av lättnad, det är väl allas önskan i alla fall. Vill bara säga att jag är med er i tankarna hela dan imorrn (också). Många av mina vänner har har blivit gripna av er situation och har Calle och hela familjen i sina böner dagligen. Ni finns i mångas tankar! Glöm inte det imorrn när det känns extra tufft
<3<3<3 Stor styrkekram från Camilla

Jenny sa...

Jag önskar så hårt att allt ska bli bra för er. Styrkekram

Anonym sa...

Tusen kramar till er, fyllda med tro, hopp å kärlek <3 <3 <3

Anonym sa...

Glömde mitt namn....kram Ullis

Anonym sa...

Många kramar till dig, familjen och en stor bamsekram till Calle! Hoppas han mår lika bra som han gjort föregående veckor.. Håller alla tummar och tår! Det blir så himla jobbigt ibland när de tunga tankarna kommer, men någonstans tror jag att man måste gå igenom de tunga tankarna för att komma vidare till de lite ljusare. Men jag finns här om du vill prata..eller inte prata.. Det kommer gå bra, han är liten och stark! Det finns ju en anledning till att de små klarar det mesta!! Calle är stark! Mina tankar är som vanligt med er. Många många varma kramar från Jane

Anonym sa...

Fina Maria... Calle är en Hjälte! Han KOMMER att fixa de här! Han kommer att stå där och vinka ända tills han är en obtinat tonåring och tycker du e piiiinsam.
Sen kommer han vilja ha din hjälp med att möblera sin första lägenhet. Å glöm inte tjatet om moppe och bil. Han kommer att gråta på din axel, han kommer skratta både åt dig och med dig. Han kommer att reta gallfeber på sina brorsor flera gånger om.
Genom allt de där som andra tycker e skitjobbigt kommer ni ta med en klackspark. Det ni går igenom nu kommer göra er till obrytbara.
Ni är FANTASTISKA, glöm aldrig det!
Calle.... Han är Hjälten!

Inget jag säger kan göra att du får bort tankarna men snälla försök, Calle kommer att slå de dumma!
Du är grym, Henrik är grym, Zeke & Max e grymma... Calle e grymmast... Tillsammans är ni oslagbara!!!
Jag tänker på er varje, varje dag...

Styrka & Kärlek

M

Caroll sa...

Hoppas det gick bra idag tänker på er! <3

Skicka en kommentar